نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1458
-
الف
+

کتابخانه ای مختص کودکان در «بدخشان» افتتاح شد

بخش کتابخانه کودک با ابتکار ریاست اطلاعات و فرهنگ «بدخشان» با حضور جمعی از بزرگان و کودکان در این شهر افتتاح شد.

به گزارش آی فیلم 2، ریاست اطلاعات و فرهنگ «بدخشان» با همکاری موسسه «ثمر»، بخش کتابخانه کودک را در کتابخانه عامه این ریاست ایجاد و با حضور ده‌ها کودک افتتاح نمود.

«نقیب الله ثاقب یار» رییس اطلاعات و فرهنگ «بدخشان» درمراسم افتتاح کتابخانه ادبیات کودک گفت: این گام ارزنده را برای اطفال مبارک باد میگویم و امیدوار هستم که روزی کتابخانه اطفال به ولسوالی ها و از آن طریق خانه‌هایشان انکشاف نماید.

وی افزود: هنگامی که یک جامعه به رفاه و آسایش دست می‌یابد لازم است که اطفال آن به کتاب و کتابخوانی رجوع نمایند  امروز برای تحول و آبادانی جامعه قدم برداشتیم، که امکان پذیری آبادانی جامعه را بستگی به مطالعه و تخصص اطفال امروز و جوانان فردا میدانیم.

«محمد عارف فاروقی» آمر فرهنگ و هنر ریاست اطلاعات و فرهنگ در این مراسم عنوان کرد: کودکان شخصیت های برجسته آینده جامعه ما هستند و در جهت رشد و غنامندی اطفال بیشتر توجه نماییم تا اینکه جامعه را به طرف رشد و آبادانی سوق داده باشیم؛ و لازم است که خانواده و فامیل‌ها در جهت تعلیم وتربیت اطفالشان توجه بیشتر نمایند.

استاد دانشگاه بدخشان در این محفل گفت: اطفال امروزی از نظری ذکاوت؛ نسل هوشمندی هستندکه دنیا را مدیریت می‌کنند، و این اطفال خلاق نیز هستند؛  درگذشته ها عقب ماندگی های ذهنی در اطفال موجود بود که علت آن تغذیه نامناسب در زمان بارداری بود.

در بخشی از این مراسم «محمد عثمان ابراهیمی» مدیر عمومی کتابخانه عامه بدخشان بیان کرد: با ایجاد کتابخانه اطفال، بنیان یک نسل کتابخوان و باسواد را در بدخشان گذاشتیم که امروز خوشبختانه ۷ هزار جلد کتاب را با افتتاح این کتابخانه در دسترس اطفال قرار دادیم که بتوانیم توجه آنان را به فرهنگ مطالعه جلب نموده باشیم.

بیشتر بخوانید :

ساخت کتابخانه در ولسوالی «سالنگ» پروان آغاز شد

موزیم و کتابخانه مجهز «پارنده» در بازارک پنجشیر گشایش یافت

کتابخانه های سیار در سرک های کابل، امیدی برای سوادآموزی کودکان خسته از جنگ

م ا 

نظر شما
ارسال نظر